EVS σε ένα νηπιαγωγείο διαφορετικό από τα άλλα...

EVS σε ένα νηπιαγωγείο διαφορετικό από τα άλλα...

EVS σε ένα νηπιαγωγείο διαφορετικό από τα άλλα...

Η εμπειρία μου ξεκίνησε κάπως ...ξαφνικά και απροσδόκητα (!) καθώς ‘ανακάλυψα’ το εν λόγω πρότζεκτ το Νοέμβρη, στο γκρουπ του EVS στο facebook και χωρίς να το πολυσκεφτώ έστειλα το βιογραφικό μου και ένα motivation letter. Λίγες βδομάδες μετά έμαθα ότι έγινα δεκτή στο πρότζεκτ, 3 μήνες μετά την έναρξή του (καθώς αντικαθιστούσα μια κοπέλα που είχε φύγει) και άρχιζα να ετοιμάζω βαλίτσες!

Δεκέμβρη μήνα στα Κανάρια Νησιά με 28 βαθμούς Κελσίου και χωρίς να γνωρίζω καθόλου ισπανικά. Έτσι ξεκινά μία από τις καλύτερες εμπειρίες που είχα μέχρι τώρα!

Το πρότζεκτ στο οποίο έστειλα την αίτησή μου ήταν η εργασία ως βοηθός σε ένα νηπιαγωγείο της παιδαγωγικής μεθόδου Waldorf. Λογικό οι περισσότεροι να μην γνωρίζουν για την εν λόγω παιδαγωγική μέθοδο καθώς στην Ελλάδα λόγω γραφειοκρατικών προβλημάτων δεν μπόρεσε ποτέ μέχρι τώρα να υπάρξει τέτοιο σχολείο. Παράλληλα στις περισσότερες παιδαγωγικές σχολές δεν γίνεται λόγος για διαφορετικές μεθόδους που χρησιμοποιούνται σε άλλες χώρες. Για μένα η πρώτη φορά που επισκέφτηκα σχολεία Waldorf και Montessori ήταν στο Εράσμους μου στην Ολλανδία.

Το σχολείο ελεύθερης εκπαίδευσης Waldorf στο Αρούκας των Γκραν Κανάρια, στο οποίο είχα την τύχη να δουλεύω έως και τον προηγούμενο μήνα, είναι ένα νηπιαγωγείο με τρία μεικτά γκρουπ (ηλικίες 3-5,5) με μέσω όρο παιδιών 15 σε κάθε γκρουπ. Τα γκρουπ είναι μικτά καθώς μία από τις αρχές της μεθόδου αποτελεί η μίμηση, έτσι πιστεύεται πως τα μικρά παιδιά ακολουθούν το ρυθμό που δίνουν τα μεγάλα. Είναι ένα σχολείο όπου όλα είναι φτιαγμένα από υλικά της φύσης. Η αυλή του σχολείου έχει κούνιες και παιχνίδια φτιαγμένα από ξύλο και άμμο, ενώ στο εσωτερικό της τάξης όλα είναι  ξύλινα από το πάτωμα έως και τα παιχνίδια, τις καρέκλες και τα τραπέζια. Στο κέντρο της τάξης υπάρχει ένα κεντρικό τραπέζι- θρανίο που αλλάζει ανάλογα με την εποχή ή τις σχολικές γιορτές. Η κουζίνα στην οποία νηπιαγωγός και παιδιά ετοιμάζουν το δεκατιανό που περιλαμβάνει βιολογικά προϊόντα (όπως ρύζι, μίχο, γάλα), φρούτα, ενώ μία μέρα την εβδομάδα ζυμώνουμε ψωμί ή κέικ. Παράλληλα υπάρχει ακόμη ένα δωμάτιο στην αίθουσα όπου εκεί τα παιδιά έχουν στρώματα, μαξιλάρια και μία εσωτερική κούνια για να παίζουν στην ώρα του ελεύθερου παιχνιδιού αλλά παράλληλα να ξεκουράζονται ή και κάποιες φορές να κοιμούνται.

 

Οι δραστηριότητες που κάναμε με τα παιδιά ποικίλουν, ανάλογα με την ηλικία και την εποχή. Οι περισσότερες αφορούν τη ζωγραφική με νερομπογιές ή κηρομπογιές, τις χειροτεχνίες, τη μουσική με κρουστά όργανα που υπήρχαν στην τάξη, τη μαγειρική όπως αναφέρθηκε και προηγουμένως, το πλέξιμο, το ράψιμο, το φύτεμα βολβών, σπόρων, λουλουδιών κ.α. τις δραστηριότητες με πρώτη ύλη το βαμβάκι αλλά και άλλες πολλές ακόμη ανάλογα με την εποχή. Τα παιδιά μεγαλύτερων ηλικιών προετοιμάζονται δύο φορές την εβδομάδα με την διευθύντρια του σχολείου για το Δημοτικό ενώ παράλληλα πρέπει μέχρι το τέλος της χρονιάς να φτιάξουν μια τσαντούλα με ένα μικρού μεγέθους αργαλειό. Μια φορά την εβδομάδα μικρά και μεγάλα έχουν κινησιολογία (ευρυθμία) και στο τέλος της χρονιάς ανεβάσαμε ένα θεατρικό για το οποίο συνεργάστηκαν γονείς και παιδιά. Ξεχωριστή μέρα αποτελούσε η Παρασκευή καθώς είτε είχαμε κάποια γιορτή είτε πηγαίναμε εκδρομή στη φύση κάνοντας πικνίκ σε συνεργασία πολλές φορές με το άλλο τμήμα του νηπιαγωγείου. 

Εκτός από την αξέχαστη εμπειρία που έζησα στο σχολείο και την ανάπτυξη μου ως προσωπικότητα αλλά και ως παιδαγωγού μεγάλη σημασία είχε για μένα και η ζωή μου εκτός νηπιαγωγείου. Στο σπίτι που μας παρείχε το σχολείο συζούσα με άλλες δύο κοπέλες από την Αυστρία με τις οποίες δουλεύαμε μαζί στο νηπιαγωγείο. Το σπίτι ήταν μεγάλο, άνετο και 15 μόλις λεπτά με τα πόδια από το σχολείο. Με τα κορίτσια είχαμε πολύ καλές σχέσεις και με βοήθησαν πολύ καθώς ξεκίνησα το πρότζεκτ με καθυστέρηση τριών μηνών και χωρίς να έχω κάποιο μέντορα απ’ το σχολείο (η προηγούμενη λόγω εγκυμοσύνης δεν μπορούσε να με βοηθήσει). Παράλληλα, αυτούς τους μήνες γνώρισα πολλά άτομα από διαφορετικές χώρες έκανα πολλές εκδρομές και ταξίδια, δοκίμασα νέες γεύσεις και νέες κουλτούρες και δημιούργησα δυνατές φιλίες.

Θα ήθελα ακόμη να προσθέσω  τα μαθήματα ισπανικών (2 δίωρα κάθε εβδομάδα) τα οποία μας παρείχε το πρόγραμμα και με βοήθησαν πάρα πολύ στην εκμάθηση της γλώσσας και στη βελτίωσή μου μέσα στο πρότζεκτ. Ενώ ξεχωριστές ήταν οι εβδομάδες των trainings που γίνονται κατά τη διάρκεια των EVS και αποτελούν τη συνάντηση των εθελοντών της Ισπανίας σε μία πόλη της χώρας στην οποία γίνεται το πρότζεκτ, στη δική μου περίπτωση το ένα ήταν στην Βαρκελώνη και το άλλο στη Μάλαγα, για την ενημέρωση και κατάρτισή τους σχετικά με το EVS.

Για μένα αυτοί οι 7 μήνες ήταν ξεχωριστοί και αναντικατάστατοι. Η εμπειρία που απέκτησα μέσα από ένα σχολείο σε μία διαφορετική χώρα, σε ένα διαφορετικό πολιτισμικό περιβάλλον αλλά και οι κοινωνικές σχέσεις με άτομα διαφορετικής κουλτούρας και ιδιοσυγκρασίας συνέβαλαν στην ατομική μου ανάπτυξη και συμπεριφορά αλλά και στην εξέλιξή μου ως προσωπικότητα. Θα σύστηνα ανεπιφύλακτα στον καθένα να τολμήσει το EVS καθώς αποτελεί εμπειρία ζωής.

 

Ευχαριστώ πολύ την Ολυμπία Δάτση που με τη βοήθεια και την παρουσία της κατάφερα να λάβω μέρος σε ένα πρότζεκτ που για μένα ήταν ξεχωριστό!

 

 
Share: 

Θέλεις να μαθαίνεις πρώτος τα U.S.B νέα; Συμπλήρωσε το email σου και ακολούθησέ μας στα social media!

Newsletters

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
  • +30 2310 215 629
  • info@usbngo.gr