Τηλ.: 2310 215 629      Mail: info@usbngo.gr | Επικοινωνία
  • English
  • Ελληνικά

"Συνεχώς είχαμε κάτι νέο να μάθουμε και να ανακαλύψουμε!", οι εντυπώσεις της ομάδας που ταξίδεψε στη Ρουμανία

usbngo 05 Ιαν 2018

Empowering youth workers: Youth focus

Δύο Αθηναίες και δύο Θεσσαλονικείς συναντήθηκαν για πρώτη φορά στην κεντρικότερη πλατεία του Βουκουρεστίου στην Piata Unirii, στις 4 Οκτωβρίου 2017. Αργοπορημένη, όπως πάντα, η ελληνική ομάδα συνάντησε τις υπόλοιπες ομάδες του προγράμματος και τον έναν εκπαιδευτή μας με προορισμό το χωριό Horezu στην δυτική Ρουμανία. Τέσσερις μέχρι στιγμής καθώς το πέμπτο μέλος ήρθε μια μέρα αργότερα, ως γνήσια αντιπρόσωπος της αγάπης που έχουμε όλοι μας ως λαός για την ακρίβεια στα ραντεβού μας. Το ταξίδι ήταν λίγο περισσότερο από όσο μας είπαν - 2,5 ώρες σε κανονικά δεδομένα, εμείς φτάσαμε σε 5. Αλλά ήταν πολύ όμορφο να διασχίζουμε την τεράστια Ρουμανία μες στη νύχτα...

Φτάνοντας στο ξενοδοχείο αργά την νύχτα, αφού δειπνήσαμε και γνωρίσαμε τους συγκατοίκους των δωματίων μας, κάναμε μια μικρή βόλτα. Το χωριό ήταν πολύ ήσυχο, ακριβώς ό, τι έπρεπε για να ανακτήσουμε δυνάμεις για την αρχή του προγράμματος.

Η επόμενη μέρα ήταν μέρα γνωριμίας, όμως, αποδείχτηκε ιδιαίτερα χρήσιμη καθώς μέχρι το τέλος της, μέσα από τις δραστηριότητες που είχαν ετοιμάσει οι εκπαιδευτές μας, γνωρίζαμε καλά όλους τους συμμετέχοντες. Το δείπνο σερβιριζόταν κάθε μέρα στις 7 μ.μ και μετά από αυτό ακολουθούσαν τα cultural nights. Έτσι, κάθε ομάδα είχε χρόνο να ετοιμάσει και να παρουσιάσει φαγητά, χορούς και δραστηριότητες από τον τόπο της. Πρώτη στη σειρά ήταν φυσικά η Ρουμανία. Οι εκπαιδευτές μάς κέρασαν αρκετά από τα τοπικά φαγητά τους και σε συνεννόηση με το τοπικό πολιτιστικό κέντρο, οι μαθήτριες χόρεψαν για μας παραδοσιακούς χορούς. Ήταν μια αξιέπαινη προσπάθεια με πολύ ζήλο και εκείνο το βράδυ περάσαμε υπέροχα.

Η επόμενη εβδομάδα του προγράμματος ήταν αυστηρή και περιείχε μεγάλο αριθμό δραστηριοτήτων. Συνεχώς είχαμε κάτι νέο να μάθουμε και να ανακαλύψουμε. Σημαντικό σε αυτή την προσπάθεια ήταν ότι δεν περιοριστήκαμε στο ξενοδοχείο όπου γίνονταν οι διαλέξεις αλλά γνωρίσαμε ακόμα καλύτερα το χωριό και τα κοντινά μέρη.

Την τρίτη ημέρα του προγράμματος προστέθηκε ένας ακόμα εκπαιδευτής, ο οποίος ήταν και ο κύριος υπεύθυνος του προγράμματος, μιας και το κύριο θέμα ήταν τα οπτικά μέσα. Μαζί του μάθαμε διάφορες τεχνικές για τις φωτογραφίες και πώς αυτές επηρεάζουν τους ανθρώπους με το νόημά τους. Μέσα από ασκήσεις φωτογραφίσαμε τοπία απαράμιλλης ομορφιάς και είδαμε μέρη με σημασία αναγνωρισμένη σε όλη την Ευρώπη.

Οι μέρες κύλησαν γρήγορα, τα πρωινά "γέμιζαν" με μαθήματα και τα βράδια με πολύχρωμες γεύσεις φαγητών, ποτών και χορών από τη Λετονία, την Ιταλία και την Σλοβακία. Το τελευταίο βράδυ, ήταν η δική μας σειρά, οπότε όλοι μαζί αποχαιρετιστήκαμε μέσα σε νότες από παλιά ελληνική μουσική και γεύση τσίπουρου...

Τις επόμενες 3 μέρες η ομάδα μας περιπλανήθηκε στους δρόμους του Βουκουρεστίου. Ήταν πραγματικά το καλύτερο επακόλουθο μετά από αυτή την τόσο όμορφη και δυνατή εμπειρία που ζήσαμε στo Horezu.

Γεμίσαμε βαλίτσες με γνώσεις, με εμπειρίες, με όνειρα, με νέους φίλους και με την ιδέα μιας δυνατά δεμένης Ευρώπης -μια μικρογραφίας που θα θέλαμε να δούμε να γίνεται πραγματικότητα: χώρες ενωμένες μεταξύ τους με κοινούς στόχους και οράματα, απαλλαγμένες από γεγονότα αντιπαραθέσεων του παρελθόντος, από συμφέροντα και προκαταλήψεις. Μια Ευρώπη που στηρίζεται στο συμφέρον και την καλύτερη ποιοτικά ζωή των πολιτών της. Το μόνο που αφήσαμε πίσω μας ήταν ένα κομμάτι της καρδιάς μας και τις ατελείωτες παραδοσιακές ρουμάνικες σούπες...

Ευχαριστούμε τον ΜΚΟ Asociatia CPDIS για την οργάνωση του προγράμματος στη Ρουμανία και τον MKO United Societies of Balkan για την επιλογή μας να συμμετέχουμε στο πρόγραμμα αυτό.

Η ελληνική ομάδα,

Ειρήνη Κωνσταντίνα Οικονομοπούλου

Ηλίας Γρόλλιος

Ελίζα Κρουστάλη

Νοέμι Μπότσα

Ελένη Καλαντζή

--------------------------------------------------------------

Τo παραπάνω άρθρo ανοίκει στα μέλοι της ομάδας που ταξίδεψε στο Horezu της Ρουμανίας για τo σχέδιο κατάρτισης "Empower Youth Workers: Youth Focus" που έλαβε χώρα στις 05-13 Οκτωβρίου 2017. Το σχέδιο κατάρτισης χρηματοδοτήθηκε από το Ευρωπαικό πρόγραμμα Erasmus+.

Διαβάστε Επίσης

15 Ιαν 2018

Μας πήρε πολύ καιρό να γράψουμε τις εντυπώσεις μας από τη συμμετοχή μας στο πρόγραμμα ανταλλαγής νέων «Inter(national) Volunteering». Περιμέναμε να χάσουμε τα 2-3...

09 Ιαν 2018

Πέρασαν αρκετές μέρες από το ταξίδι μου στην Πολωνία και όμως αν το σκεφτώ είναι σαν να γύρισα χθες. Κρατάω τις ενδιαφέρουσες...

04 Ιαν 2018

Η εμπειρία μου στο εξωτικό Κουμάνοβο ήταν μία από τις καλύτερες πού είχα .Στην αρχή του ταξιδιού πήγα με μικρές προσδοκίες μιας και...

29 Δεκ 2017

Ήταν το πρώτο μου πρόγραμμα, η πρώτη μου συμμετοχή σε ανταλλαγή νέων! Τι να πρωτοπώ για αυτήν την εμπειρία; Πόσο ωραίο είναι να σου τηλεφωνεί κάποιος και να σε...

13 Δεκ 2017

Όταν μάθαμε ότι θα συμμετέχουμε στο πρόγραμμα ανταλλαγής νέων στην Ιταλία με τίτλο "Refugees: Fear or hospitality?" ήμασταν όλοι ενθουσιασμένοι. Μάλιστα,οι μισοί...

08 Νοε 2017

Βρέθηκα λοιπόν με μια καταπληκτική ομάδα ατόμων στο αεροδρόμιο της Αθήνας με σκοπό να φτάσουμε στο Walbrzych της Πολωνίας. Οι μέρες εκεί φαινόταν να τελειώνουν γρήγορα, πράγμα που σήμαινε πως...